فرکانس

مراقب امواج ذهنی خود باشید

فرکانس

مراقب امواج ذهنی خود باشید

به سفارش یکی از دوستان در حال تماشای شبکه سلطنتی بریتانیا بودم که خانم نرگس محمدی که خود را مدافع حقوق بشر می خواند مهمان این شبکه بود. البته خانم محمدی که معرف حضورتان هست و احتیاجی به معرفی ایشان نیست وی که به تازگی از زندان آزاد شده است یا بهتر بگویم به مرخصی آمده است و حکم 11 سال حبس ایشان هنوز به پایان نرسیده است. 


با دقت به صحبت های ایشان گوش می کردم که وی در دفاع از حقوق بشر و آزادی های مدنی مردمی که از آنها داد سخن سر می دهد چه خواهد گفت. مدت زمان زیادی از شروع برنامه نگذشته بود که وی در اظهارنظر جالبی گفت: «دادن سرپرستی خانواده به مرد مولد خشونت است!!!» هر چقدر که با خودم کلنجار رفتم و تامل کردم که شاید گوش هایم اشتباه شنیده باشد متوجه شدم که عین همین عبارت را ایشان گفتند. و در ادامه گفت: «اعمال ریاست مردان در خانواده که هیچ دلیل علمی و منطقی ندارد مولد خشونت است»

قابل ذکر است که صحبت های خانم محمدی دارای هیچ نکته قابل توجهی نمی باشد زیرا پیش از وی در قرن گذشته فمنیست های فرانسوی همین صحبت ها را انجام داده اند و با بیان مستدل تر و منطقی تر از ایشان بیان نموده اند. خوب بود که خانم محمدی اندکی اهل مطالعه می بود. اما آنچه که باید خدمت ایشان عرض کنم این است که لطف نموده و دیگر خود را فعال حقوق بشر معرفی ننمایند زیرا کسی که برای دفاع از حقوق بشر سینه چاک می کند و فریاد سر می دهد در وهله اول باید واقف باشد که باید به بشر فارغ از بحث جنسیت بنگرد و چه مرد و چه زن در دیدگاه وی یکسان باشد اما ایشان که به بازگویی اقوال منسوخ شده فمینیستی می پردازد صلاحیت دفاع از بشر را ندارد.

نکته دیگری که خطاب به شبکه سلطنتی بریتانیا باید عرض کنم آن است که برای حفظ وجهه دولت استعمارگر بریتانیا و شخص ملکه هم که شده در انتخاب افرادی که به عنوان کارشناس به این برنامه دعوت می شوند دقت بیشتری به خرج دهد. بدیهی است که دولت بریتانیا از سر خیرخواهی و به جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم ایران دست به تاسیس شبکه بی بی سی فارسی نزده است و در پشت پرده به دنبال اهداف خود می باشد. یکی از خصوصیت های فرهنگی ایرانیان اهمیت به جایگاه خانواده است که این شبکه در سیاست جدید فرهنگی خود در پوشش فریبنده و شعار زیبای دفاع از حقوق زن سعی در ایجاد تقابل و چالش میان خانواده های ایرانی است. البته در همین جا این مطلب را عرض کنم که بنده نه مرد سالار هستم و نه زن سالار و بلکه معتقدم زن و مرد دارای پتانسیل ها و توانایی هایی هستند که در کنار هم یکدیگر را تکمیل می کنند.

۹۳/۰۹/۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی