فرکانس

مراقب امواج ذهنی خود باشید

فرکانس

مراقب امواج ذهنی خود باشید

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

"خانم دایانا" مگنی خبرنگار "سی ان ان" در حال تهیه گزارش از سرزمین های اشغالی بود و این گزارش که به صورت مستقیم در حال پخش بود؛ یک راکت اسرائیلی در شمال غزه فرود می آید و با صدای انفجار اسرائیلی های حاضر در بلندی های مشرف به غزه به شادی با سوت و کف می پردازند.

مهدی پرپنچی از سردبیران و مجریان بی بی سی فارسی که این ویدئو را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده است در شرح آن نوشت: «شادمانی گروهی از مردم اسرائیل هنگام فرود آمدن موشک‌های هدایت‌شونده لیزری بر غزه هنگامی که دایانا مگنی، خبرنگار سی‌ان‌ان از روی یکی از تپه‌های اطراف شهر اشکلون اسرائیل در حال گزارش است، یک موشک اسرائیلی پشت سر او وارد تصویر می‌شود و به محض فرود این موشک در غزه، صدای هلهله و سوت و کف به گوش می‌رسد. به گفته خبرنگار سی‌ان‌‌ان، شهروندان اسرائیلی با شنیدن صدای هر انفجار، فریاد شادی سر می‌دهند. این گزارش ساعتی پس از آغاز حمله زمینی اسرائیل به غزه از سی‌ان‌ان پخش شد.»

اما کاربران فیسبوک در پاسخ به مطلب آقای پرپنچی اینگونه ابراز نظر کردند:



۳۱ تیر ۹۳ ، ۰۲:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

روزانه در اقصی نقاط دنیا حوادث و اتفاقات فراوانی روی می دهد که به لطف گسترش ارتباطات و تبدیل شدن جهان به دهکده ای کوچک و تاثیرگذاری احتمالی آن رویداد بر زندگی روزمره ما لازم است که در جریان آن واقعه قرار بگیریم. بسیاری از مردم سراسر جهان علاوه بر پیگیری خبرهای محلی، رویدادهای بین المللی را نیز دنبال می کنند و در این هنگام خلأ رسانه های بین المللی برای پوشش گسترده و دقیق اخبار و اطلاعات جهانی احساس می شود. از آن جایی که روزانه هزاران و یا میلیون ها حادثه در سطح دنیا روی می دهد و طبیعی است که نه نمی توان تمامی آنها را پوشش داد و نه حتی لازم به چنین کاری است. بنابراین رسانه های بزرگ و معتبر بین المللی دست به گزینش اخبار می زنند و هر رسانه و خبرگزاری متناسب با رویکرد حرفه ای خود خبرهای مهم را از زاویه دید خود و یا حوزه تخصصی اش بازتاب می دهد. که این مساله اصلی مسلم و یکی از اولیات حوزه خبر و خبررسانی است.

به عبارت دیگر در این روزها برای یک فرد ایرانی مذاکرات هیات ایرانی و 1+5 و یا آتش جنگی که توسط نیروهای فرامنطقه ای در خاورمیانه به راه افتاده است و عراق و سوریه را دامن گیر خود کرده است و یا حمله همه جانبه اسراییل به نوار غزه که هر لحظه بر تعداد تلفات و کشته های مردم فلسطین افزوده می شود سرتیتر خبرهای مهم منطقه خاورمیانه است , فردی که در جنوب غرب آسیا سکونت دارد بیشترین تمایل را نسبت به آگاهی از آن دارد و طبیعتا رسانه های فارسی زبان سعی بر پوشش هر چه بیشتر و دقیق تر این گونه مسائل را دارند تا گوی سبقت را از دیگر رقبای خود بربایند و مخاطب بیشتری جذب نمایند.

اما جالب توجه آن است که "بی بی سی فارسی" رسانه سلطنتی انگلستان که نزدیک به 70 سال است برای ایرانیان در قالب رادیو، سایت و تلویزیون فعالیت خبری انجام می دهد در روزهای حساس خاورمیانه و خصوصا ایران که از طرفی شعله های جنگ را در نزدیکی مرزهای خود احساس می کند و از جانب دیگر با شش قدرت جهانی در حال مذاکره بر سر اثبات حقوق خود است رویکرد خبری خود را تغییر داده و از یک رسانه سیاسی به  یک رسانه جنسی تبدیل شده است. برای روشن شدن این مطلب سری به سایت بی بی سی فارسی می زنیم و جستجویی کوتاه در میان خبرهای سرویس های مختلف آن انجام دهیم تا با خبرهایی از این دست روبرو شویم.


مطلب جالب توجه و در عین حال بسیار عجیب آن است که با صرف اندکی وقت در سرویس های مختلف این سایت با خبرهای گوناگون از قبیل: عمل های متفاوت بر روی آلت جنسی، کوچک و یا بزرگ کردن سینه و باسن، افزایش میل جنسی، ختنه دختران و پسران، خصوصا همجنس بازی و ... روبرو می شویم.

نکته حائز اهمیت این است که "بی بی سی" درباره مخاطبان خود چگونه فکر می کند؟ آیا از نظر "بی بی سی" مخاطبین این سایت افرادی هستند که برای آنها "قایقی که از طرح واژن یک زن ژاپنی" ساخته شده است مهمتر از سیاست خارجی کشورشان است؟ یا اینکه بزرگ بودن باسن آنها بیش از هر مساله دیگری برای آنها اهمیت دارد؟

 بگذارید کمی منصف باشیم و اندکی درک و شعور برای رسانه وزارت خارجه فخیمه بریتانیا قائل باشیم و فرض کنیم که مخاطبین ایرانی خود را افرادی مازوخیست و بیمار جنسی تصور نمی کند و برای آنها احترام قائل است و تنها هر از چند گاهی به قصد تفرج و تغییر ذائقه مخاطب، از این دست اخبار را بر روی خروجی خود قرار می دهد؛ اما این فرض و خیال خام با اندکی تامل و درنگ در تعداد بالای اینگونه خبرها در مورد آلت تناسلی مرد و زن و یا رابطه جنسی، که حتی به صورتی دیوانه وار ردپای سکس و مطالب جنسی را به برنامه نوروزی کلاه قرمزی نیز می کشاند پی برده می شود که نه تنها قصد کار کردن خبرهای فان و تغییر ذائقه مخاطب را ندارد؛ بلکه رسانه ای است که آلت جنسی را سرلوحه و منشأ خبررسانی خود کرده است. بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که خبرهایی که در "بی بی سی" منتشر می شود و خبرهایی مبنی بر رسوایی جنسی و فساد اخلاقی کارکنان "بی بی سی" که به بیرون درز می کند کاملا سنخیت دارند و نشان دهنده آن است که آب از سرچشمه گل آلود است. خوب است جناب "صادق صبا" مدیر سرویس فارسی "بی بی سی" در این زمینه توضیح بدهند که این رویکرد "آلت محور" از نحوه مدیریت ایشان شکل گرفته است و یا اینکه وزارت خارجه دولت فخیمه سیاست های خود را در قبال ایران تغییر داده است.

 

 

۲۶ تیر ۹۳ ، ۰۶:۴۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

مدتی است که منطقه در آتش جنگ می سوزد و گروه های سلفی تکفیری که از دلارهای نفتی شیخ های سعودی و قطری تغذیه می شوند دست به سلاح برده و خون مردم بی گناه را به دستور اربابان خود می ریزند. گروهک تروریستی "داعش" جدیدترین سناریوی آمریکایی-سعودی برای کشاندن منطقه به جنگ فرقه ای و مذهبی است. "داعش" با انجام جنایت های وحشیانه و کور به مرور زمان حتی در میان وهابیت و سلفی ها محبوبیت خود را از دست خواهد داد کما اینکه امروز نیز نفرت از این گروه حتی در میان سنی های تندرو رو به افزایش است.

نکته حائز اهمیت، جریان رسانه ای است که بر ماهیت سیاه و تروریستی این گروهک سرپوش گذاشته و به تبلیغ و ترویج اهداف اربابان آمریکایی و سعودی آن می پردازد. "بی بی سی فارسی" که علاقه و تبحر خاصی در ایجاد تفرقه و چند پاره کردن ملت ها دارد علیرغم شعار زیبای حقوق بشر، آزادی و دموکراسی که گوش فلک را با آن پاره کرده است؛ نه تنها چشم خود را بر جنایت های این گروهک تروریستی بسته است بلکه در جهت حمایت و مشروعیت بخشیدن داعش نیز اقدام می کند.

"بی بی سی فارسی" زمانی که "داعش" چند هزار نفر از مردم غیرنظامی عراق را سلاخی می کرد، آنها را تروریست خطاب نمی کرد و سعی داشت با توجیه های خنده دار، جلادان داعشی را گروهی مذهبی که مورد ظلم و ستم شیعیان قرار گرفته اند معرفی کند. در تازه ترین اقدام "فرداد فرحزاد" یکی از مجریان شبکه سلطنتی "بی بی سی" در صفحه اجتماعی خود، از آروزی قلبی مشترک خود با قصاب های داعش  مبنی بر اشغال تهران توسط "داعش" می کند. 



برای یادآوری خدمت آقای "فرحزاد" گفت: شما تا زمانی که جذب شاخه رسانه ای سازمان اطلاعاتی-امنیتی بریتانیا شوید فردی ایرانی بوده اید که طبیعتا علاقه ای به آب و خاک و مردم کشورش داشته است. مشخص نیست "بی بی سی" کارکنان خود را چگونه آموزش می دهد و یا اینکه چند واحد خیانت به کشور و مملکت را برای آنها تدریس می کند که فردی اینگونه صحبت از اشغال پاییتخت کشورش می کند و اینکه از ابتدا این قدر به کشور سابق خود بغض و کینه داشته اید که امروز از اشغال آن توسط گروهی وحشی می کنید.

۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

شبکه بی‌بی‌سی انگلیسی به تازگی مصاحبه را با یکی از تروریست‌های سوری انجام داده است که تابعیت انگلیسی دارد. «امیر دقایه» بیست ساله به همراه برادر ۱۶ ساله خود چند ماه پیش به سوریه مسافرت کردند. پس از مدتی برادر دیگر آنها نیز به آنان ملحق شد که چندی بعد در درگیری کشته شد. امیر نیز در همان درگیری مورد اصابت گلوگه قرار گرفت.امیر به بی بی سی می‌گوید: برای آنهایی که فکر می‌کنند کسانی که از خارج به سوریه می‌روند تروریست هستند، حرفی ندارم. روی سخن من اما با مسلمانان! است. ما نباید از حرف دیگران ناراحت شویم. ما تنها باید به فکر انجام وظیفه! باشیم.

او می‌گوید که کشورهای غربی نباید از بازگشت ما ترسی داشته باشند. زیرا ما خطری را متوجه آنها نمی‌کنیم. او در پاسخ به این سوال که نظر پدر و مادرت در مورد این سفر چیست می‌گوید: خانواده ام از سفر من ناراحت هستند اما من تنها وظیفه خود را انجام می‌دهم.

او ادامه می‌دهد: چرا یک مسلمانی که توانایی دارد جهاد را ترک کند و در سوریه به مجاهدین اسلام کمک نکند؟ او می‌گوید که ما وظیفه داریم که در مقابل شیعه و ایران از مسلمانان دفاع کنیم!

جالب اینجاست که بی بی سی بارها با مصاحبه با تروریست‌ها، سعی در موجه نشان دادن آنها دارد و اعمال غیرانسانی آنها را برگرفته از اسلام معرفی می‌کند.


۱۶ تیر ۹۳ ، ۲۰:۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر