فرکانس

مراقب امواج ذهنی خود باشید

فرکانس

مراقب امواج ذهنی خود باشید

خبرگزاری جنسی فارسی زبان با رویکرد آلت تناسلی

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۴۷ ق.ظ

روزانه در اقصی نقاط دنیا حوادث و اتفاقات فراوانی روی می دهد که به لطف گسترش ارتباطات و تبدیل شدن جهان به دهکده ای کوچک و تاثیرگذاری احتمالی آن رویداد بر زندگی روزمره ما لازم است که در جریان آن واقعه قرار بگیریم. بسیاری از مردم سراسر جهان علاوه بر پیگیری خبرهای محلی، رویدادهای بین المللی را نیز دنبال می کنند و در این هنگام خلأ رسانه های بین المللی برای پوشش گسترده و دقیق اخبار و اطلاعات جهانی احساس می شود. از آن جایی که روزانه هزاران و یا میلیون ها حادثه در سطح دنیا روی می دهد و طبیعی است که نه نمی توان تمامی آنها را پوشش داد و نه حتی لازم به چنین کاری است. بنابراین رسانه های بزرگ و معتبر بین المللی دست به گزینش اخبار می زنند و هر رسانه و خبرگزاری متناسب با رویکرد حرفه ای خود خبرهای مهم را از زاویه دید خود و یا حوزه تخصصی اش بازتاب می دهد. که این مساله اصلی مسلم و یکی از اولیات حوزه خبر و خبررسانی است.

به عبارت دیگر در این روزها برای یک فرد ایرانی مذاکرات هیات ایرانی و 1+5 و یا آتش جنگی که توسط نیروهای فرامنطقه ای در خاورمیانه به راه افتاده است و عراق و سوریه را دامن گیر خود کرده است و یا حمله همه جانبه اسراییل به نوار غزه که هر لحظه بر تعداد تلفات و کشته های مردم فلسطین افزوده می شود سرتیتر خبرهای مهم منطقه خاورمیانه است , فردی که در جنوب غرب آسیا سکونت دارد بیشترین تمایل را نسبت به آگاهی از آن دارد و طبیعتا رسانه های فارسی زبان سعی بر پوشش هر چه بیشتر و دقیق تر این گونه مسائل را دارند تا گوی سبقت را از دیگر رقبای خود بربایند و مخاطب بیشتری جذب نمایند.

اما جالب توجه آن است که "بی بی سی فارسی" رسانه سلطنتی انگلستان که نزدیک به 70 سال است برای ایرانیان در قالب رادیو، سایت و تلویزیون فعالیت خبری انجام می دهد در روزهای حساس خاورمیانه و خصوصا ایران که از طرفی شعله های جنگ را در نزدیکی مرزهای خود احساس می کند و از جانب دیگر با شش قدرت جهانی در حال مذاکره بر سر اثبات حقوق خود است رویکرد خبری خود را تغییر داده و از یک رسانه سیاسی به  یک رسانه جنسی تبدیل شده است. برای روشن شدن این مطلب سری به سایت بی بی سی فارسی می زنیم و جستجویی کوتاه در میان خبرهای سرویس های مختلف آن انجام دهیم تا با خبرهایی از این دست روبرو شویم.


مطلب جالب توجه و در عین حال بسیار عجیب آن است که با صرف اندکی وقت در سرویس های مختلف این سایت با خبرهای گوناگون از قبیل: عمل های متفاوت بر روی آلت جنسی، کوچک و یا بزرگ کردن سینه و باسن، افزایش میل جنسی، ختنه دختران و پسران، خصوصا همجنس بازی و ... روبرو می شویم.

نکته حائز اهمیت این است که "بی بی سی" درباره مخاطبان خود چگونه فکر می کند؟ آیا از نظر "بی بی سی" مخاطبین این سایت افرادی هستند که برای آنها "قایقی که از طرح واژن یک زن ژاپنی" ساخته شده است مهمتر از سیاست خارجی کشورشان است؟ یا اینکه بزرگ بودن باسن آنها بیش از هر مساله دیگری برای آنها اهمیت دارد؟

 بگذارید کمی منصف باشیم و اندکی درک و شعور برای رسانه وزارت خارجه فخیمه بریتانیا قائل باشیم و فرض کنیم که مخاطبین ایرانی خود را افرادی مازوخیست و بیمار جنسی تصور نمی کند و برای آنها احترام قائل است و تنها هر از چند گاهی به قصد تفرج و تغییر ذائقه مخاطب، از این دست اخبار را بر روی خروجی خود قرار می دهد؛ اما این فرض و خیال خام با اندکی تامل و درنگ در تعداد بالای اینگونه خبرها در مورد آلت تناسلی مرد و زن و یا رابطه جنسی، که حتی به صورتی دیوانه وار ردپای سکس و مطالب جنسی را به برنامه نوروزی کلاه قرمزی نیز می کشاند پی برده می شود که نه تنها قصد کار کردن خبرهای فان و تغییر ذائقه مخاطب را ندارد؛ بلکه رسانه ای است که آلت جنسی را سرلوحه و منشأ خبررسانی خود کرده است. بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که خبرهایی که در "بی بی سی" منتشر می شود و خبرهایی مبنی بر رسوایی جنسی و فساد اخلاقی کارکنان "بی بی سی" که به بیرون درز می کند کاملا سنخیت دارند و نشان دهنده آن است که آب از سرچشمه گل آلود است. خوب است جناب "صادق صبا" مدیر سرویس فارسی "بی بی سی" در این زمینه توضیح بدهند که این رویکرد "آلت محور" از نحوه مدیریت ایشان شکل گرفته است و یا اینکه وزارت خارجه دولت فخیمه سیاست های خود را در قبال ایران تغییر داده است.

 

 

۹۳/۰۴/۲۶ موافقین ۱ مخالفین ۰

نظرات  (۱)

۲۶ تیر ۹۳ ، ۰۸:۳۸ حمید ابطحی
سلام .خداقوت .موفق باشید در ایفای نقش تاریخی خود.امیدوارم افزایش بازدید کنندگان ،شما را به پرداختن بیشتر به موضوعات مشابه این نوشته  ترغیب نکند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی